Depresyon ve bedensel belirtiler

November 19, 2018

Depresyon, en az iki hafta süreyle devam eden ruh halini etkileyen duygusal belirtiler zevk alamama ve depresif duygu durumu, suçluluk duygusu, konsantrasyon bozukluğu, kendinize zarar verme düşünceleriyle kendini gösterebilirken aynı zamanda günlük yaşantınızda birçok alanda etkisini gösteren fiziksel ve bedensel semptomlarla da ilişkilidir.

Ruhsal sıkıntılar bedensel problemlere yol açabilirken aynı şekilde bedensel problemlerde ruhsal sıkıntılara yol açabilmektedir. Bu yönüyle depresyon aslında ağırlıklı olarak fiziksel belirtiler ile seyreder.

Semptomlar arasında uyuyamama veya fazla uyuma gibi uyku düzeninde değişiklikler, iştahta artma veya azalma dolayısı ile kilo kaybetme yada fazlaca kilo alma görülebilmektedir.

Cinsel istekte azalma ve keyif alamama, bazende aşırı arzu şikayetleri de sıklıkla gözlenebilmektedir.

Ayrıca önceden zevk alınan aktivitelere karşı ilgi azalması veya bu aktivitelerden artık keyif alamama gibi belirtiler de yaşanabilir. Depresyon enerjinizi büyük oranda etkileyebilir ve yorgunluk, baş ağrısı, kas ağrısı ve kas gerilmesi gibi durumlara neden olabilir. Bazen baş dönmesi ve halsizlik şeklinde de görülebilir. Tüm bu fiziksel ve bedensel belirtiler nedeniyle ne yazık ki öncelikle başka bölümlere müracaat eden hastalar sonuç alamayıp iyileşemeyince son tercih olarak psikiyatriye müracaat etmekte ya da yönlendirilmektedir.

Ruh ve beden sağlığı bir bütündür ve karşılıklı etkileşim halindedir. Stres ve depresyon durumlarında vucudun savunma sistemi zayıflamakta birçok bedensel hastalık (Tansiyon, şeker, alerji, romatizmal hastalıklar, bağırsak hastalıkları, kanser) tetiklenebilmektedir.

Eğer yaptığınız şeylerden zevk alamama ve depresif duygudurumu ile birlikte bu belirtilerden herhangi birini veya birkaçını yaşıyorsanız bir psikiyatriste başvurarak şikâyetlerinizi anlatmalı ve daha iyi hissetmeniz için neler yapabileceğinizi konuşmalısınız.

Yunus Emre Caddesi No:43

Kanal Boyu/Eski Kapalı Spor Salonu Karşısı