Randevu ve Danışma Hattı: 0422 321 22 11

Home » Faydalı Makale » Bipolar Rahatsızlığı Sebepleri, Belirtileri

Bipolar Rahatsızlığı Sebepleri, Belirtileri

Manik depresiflik olarak da bilinen bipolar rahatsızlık kişinin duygudurumunda ani değişikliklere ve depresyona neden olan zihinsel bir rahatsızlıktır. Kişi depresif olduğunda kendisini üzgün ve çaresiz hissedebilir ve günlük aktivitelerden zevk almamaya başlar. Bununla birlikte kişideki bu umutsuz duygudurum hali kısa süre içerisinde değişerek hasta kendisini aniden neşeli ve enerji dolu hissedebilir.

Bipolar Rahatsızlığın Nedenleri Ve Belirtileri

Bipolar rahatsızlık birçok alt kategoriye ayrılmaktadır. Her bir kategorinin kendisine özgü belirtileri bulunmaktadır.

1.Tip Bipolar Rahatsızlık: Bu kategoride gözlemlenen bipolar rahatsızlık kişinin iş, okul ve ilişki hayatını olumsuz yönde etkiler. Manik ataklar oldukça tehlikeli olabilir.

2. Tip Bipolar Rahatsızlık: 2. tip bipolar rahatsızlık 1. tipe göre daha hafif şiddetlidir. Kişi genellikle günlük aktivitelerine devam edebilir. Bununla birlikte hastada hafif depresiflik ve mania gözlemlenebilir.

Siklotimi: Siklotimi oldukça hafif seyreden bir bipolar rahatsızlıktır.

Rahatsızlığın belirtileri kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bazı kişilerde rahatsızlık önemli sorunlara neden olabilirken diğerleri rahatsızlığı hafif atlatabilirler. Bipolar rahatsızlığın manik ve depresif olmak üzere iki safhası bulunmaktadır. Manik safhada gözlemlenen belirtiler arasında aşırı optimizm, aşırı öz güven, kötü karar verme yetisi, hızlı konuşma, agresiflik, iritasyon, aşırı hareketlilik, risk içeren davranışlar, aşırı cinsel istek, uykusuzluk, aşırı alkol ve uyuşturucu kullanımı, konsantrasyon sorunu vardır.

Depresif safhada gözlemlenen belirtiler ise üzüntü, ümitsizlik, intihar düşünceleri, anksiyete, suçluluk duygusu, uyku problemleri, iştahsızlık, yorgunluk, iritasyon, kronik ağrılar ve konsantrasyon problemleri yer almaktadır.

Rahatsızlığın oluşumunu etkileyen birçok faktör bulunmaktadır.

Biyolojik Farklılıklar: Bipolar rahatsızlığı olan kişilerin beynindeki kimyasallarda değişiklikler oluşur.

Sinir Taşıyıcılar: Sinir taşıyıcı adı verilen beyin kimyasallarında meydana gelen değişiklikler bipolar rahatsızlığı önemli ölçüde etkiler.

Hormonlar: Hormonsal dengesizlikler bipolar rahatsızlığa neden olabilir.

Kalıtsal Özellikler: Bipolar rahatsızlık genellikle ailesinde bipolar rahatsızlık gözlemlenen kişilerde daha sık olarak ortaya çıkar.
Çevresel Faktörler: Stres ve bazı travmatik deneyimler bipolar rahatsızlığa neden olabilir.

Comments are closed.